Kampanie społecznościowe

Cyberbezpieczeństwo - kampanie społecznościowe

tarcza mBank uruchomił właśnie kolejną odsłonę swojej kampanii społecznej na temat cyberbezpieczeństwa w sieci. Po akcji "Nie robisz tego w realu? Nie rób tego w sieci!" oraz "Uważni w sieci” czas na kampanię pod tytułem "Ludzie są niesamowici". Podobnie, jak w przypadku poprzednich edycji swoich kampanii, celem obecnej jest uświadomienie użytkowników internetu, że podczas korzystania z sieci, wymagana jest podobna czujność przed zagrożeniami, jak w życiu codziennym - poza internetem.

Twierdzi iż ludzie są niesamowici, bo zachowują się totalnie bezmyślnie w sieci. Oglądając filmy, w których osoby popisują się odwagą i brawurą, na przykład przy bliskich kontaktach z dzikimi i niebezpiecznymi zwierzętami, wspinając się po stromych skałach, spacerując na linie na wysokości bez asekuracji, skacząc zimą do przerębli czy biorąc udział w wyścigach samochodowych z ekstremalną prędkością w większości przypadków wiemy, że sami byśmy się na taki krok nie zdecydowali, przynajmniej bez odpowiedniego przygotowania.

Tymczasem bez wahania i dokładnego sprawdzenia dokonujemy zakupów na podstawie fałszywych wiadomości (atak na BLIKA), klikamy w niebezpieczne linki, kupujemy w sklepach internetowych z atrakcyjnymi cenami bez sprawdzenia czy sklep istnieje, płacimy za faktury z e-maila bez sprawdzenia numeru konta czy wrzucamy do sieci zdjęcia dokumentów, które później wykorzystywane są przez oszustów do zaciągania kredytów w naszym imieniu.
Takie postępowanie często prowadzi do wielu tragedii życiowych, związanych ze stratą znacznych środków pieniężnych, często bez szans na ich odzyskanie.

mBank już kilka lat temu, jako pierwszy bank w Polsce, zrealizował szeroko zakrojoną kampanię społeczną promującą zasady bezpieczeństwa w cyfrowym świecie. W najnowszej edycji korzysta z wcześniejszych doświadczeń i sprawdzonych pomysłów.
Uruchomił specjalną stronę LudzieSaNiesamowici.pl, na której tłumaczy, dlaczego prezentowane w spotach zachowania są niebezpieczne. Wyjaśnia też, jak się przed nimi chronić. Aktualny pozostaje Internetowy Kodeks Bezpieczeństwa mBanku, czyli zbiór zasad istotny nie tylko dla klientów banków.

Źródło: https://mobirank.pl/2020/02/03/ludzie-sa-niesamowici-nowa-kampania-mbanku-dotuczaca-cyberbezpieczenstwa/

bankomania

Zobacz również:

 

Print